AB Projeleri: ERASMUS

04.01.2022 935

AB Projeleri: ERASMUS

 

Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 2018 çağrı döneminde 64 bin 380 Avro ile hibelendirilen "Özel Yeteneklerimin Farkında Mısınız?" isimli KA1 Okul Eğitimi Personel Hareketliliği projesi başladı. Kükürtlü Ticaret ve Sanayi Odası İlkokulu olarak konsorsiyum olarak dahil olduğumuz bu proje ile İspanya, İngiltere ve Avusturya'da özel yetenekli çocuklara dair üniversitelerdeki akademik çalışmaları ve okullardaki uygulamaları gözlemledik.

 

İSPANYASEVİLLA  ÜNİVERSİTESİ'NDE EĞİTİM

Projede görevli 36 öğretmenden 12'si İspanya'nın Sevilla kentine giderek projenin ilk kısmını tamamladı. Sevilla Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. EduardoR.Infante tarafından müfredatı hazırlanan ve  organize edilen  "SHINING" isimli eğitim programına katılan öğretmenler beş günlük eğitimleri boyunca 5 farklı eğitmen tarafından ele alınan ve Özel Yetenekli öğrencilerin eğitimine, öğretmen niteliklerine, aile, öğrenci ve öğretmen ilişkilerine yönelik birçok önemli konuda eğitim alma fırsatı buldular. Fakülte dekan yardımcısı tarafından karşılanan öğretmenler ilk gün İspanya eğitim sistemi ve bu sitem içerisinde özel yetenekli öğrencilerin durumu ve eğitim öğretim faaliyetleri hakkında bilgi aldılar. İlk gün öğretmenlerimize, her biri birbirinden çok farklı kişilik özelliklerine sahip olan ve  beş çocuğundan dördü özel yetenekli tanısı koyulmuş, psikoloji alanında uzmanlık yapmış mimar bir anne tarafından eğitim verildi, deneyim paylaşımında bulunuldu. Aynı gün öğleden sonra Sevilla şehrinin üniversite kazandırma ve yerleştirme oranı en yüksek olan bir okuluna ziyaret gerçekleştirildi. 100 öğrencinin kaynaştırma ve 70 civarı öğrencinin de özel yetenekli tanısı aldığı okulda öğretmenlerimize her eğitim kademesinden (ilk, orta ve lise) sorumlu yöneticiler tarafından sunumlar yapıldı, gerçekleştirilen projeler anlatıldı. İkinci gün ilk oturumda özel yetenekli öğrencilerin davranış özellikleri ve öğretmen yeterlilikleri, ikinci oturumda ise özel yetenekli öğrencilerde cinsiyete göre farklı özellikler, davranışlar ve tanılama durumları üzerinde duruldu. Üçüncü günde ise özel yetenekli öğrenciler için uyum eğitimi ve zenginleştirme programları Sevilla´daki özel yetenekli öğrencilerin okul harici zamanlarda eğitim gördüğü özel bir kurs merkezi psikoloğu ve sorumlusu tarafından anlatıldı. Öğleden sonra ise CADIS isimli bu özel eğitim merkezine gözlem ziyaretinde bulunuldu. Ziyaret sırasında eğitim merkezi öğretmenleri tarafından katılımcılara kurum ve kurumda yaptıkları projeler ile ilgili sunum yapıldı. Sınıflar ziyaret edildi ve ders gözlemleri yapıldı. Eğitimin dördüncü gününde özel yetenekli öğrencilerin eğitimi için materyal hazırlama ve özel yeteneklilere de yaratıcılık konuları üzerinde duruldu. Öğrencilerin hazırladığı ödev ve çalışmalardan örnekler sunuldu. Öğrenci çalışmaları üzerinden eğitmen psikolog tarafından önemli bilgiler ve çalışma yöntemleri hakkında bilgiler verildi. Ayrıca öğrencileri tanılama süreçlerinde uygulanan yetenek testleri anlatıldı ve örnekler sunuldu. Eğitimin son günü Özel yetenekli öğrencilerin aileleri tarafında kurulan bir derneğin başkanı tarafından bu öğrencilerin ailelerinin özellikleri, aile içi iletişim ve uygun davranışlar anlatıldı. Eğitimin sonunda ise Sosyal Bilimler Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Eduardo R. Infante öğretmenlere katılım sertifikalarını verdi. Türkiye´den gelen böyle bir öğretmen grubunu ağırlamaktan ve bilgi alışverişi yapmaktan çok memnun olduğunu ve Türkiye´ye gelerek özel yetenekli öğrenciler alanında gözlem ve çalışmalar yapmak istediğini belirtti."

 

 AVUSTURYA'DA  EĞİTİM

Okul öncesi öğretmeni yetiştiren BundesbildungsanstaltfürElemantarpadagonik lisesinde eğitim sistemi ve uygulanan müfredat konusunda eğitim aldılar. Okul yönetimi tarafından özel yetenekli öğrenciler için yapılan çalışmalar ve etkinlikler hakkında bilgilendirme sunumu yapıldı. Katılımcı öğretmenler farklı sınıflarda ders anlatımı gözlemleme ve materyal inceleme fırsatı buldu. Gün sonunda okul yönetimi tarafından katılımcıların sorularının cevaplandığı bir oturum gerçekleştirildi.

Eğitimin ikinci gününde öğrencilerin lise hayatına başlamadan önce kariyer planlamalarında yetenek ölçme testi uygulayan Talent Center da incelemelerde bulundular.

Steiermark Eğitim Fakültesi bünyesinde faaliyet gösteren ve birçok farklı program ve araştırmanın uygulandığı PraxisVolkschule PHTST adlı kurumda farklı sınıf seviyelerinde özel yetenekli öğrencilere uygulanan müfredat, öğretmenlerin yaptığı ek çalışmalar ve öğrenciler için özel tasarlanan materyaller yerinde incelendi. Fakülte öğretim üyelerinden özel yetenekliler alanında uzman olan ChristaBauer tarafından farklılaştırılmış öğretim konulu eğitim oturumu düzenlendi.

Çalışmalarımızın dördüncü gününde öğretmenlerimiz, KLEX Kluseman adlı okulda Almanca, İngilizce ve Matematik derslerinin aynı anda verildiği öğrencilerin ders kazanımları ile ilgili verilen görev veya ödevi istediği alanda, okulun istediği bölümünde ve istediği materyalleri kullanarak hazırladığı "Open EducationSystem" şeklinde adlandırılan eğitim metodunu gözlemlediler. Ardından matematik, fizik ve robotik kodlama alanlarında bölgenin en iyi  kurumlarından olan ve birçok uluslararası olimpiyat ve turnuvalarda şampiyonluğa sahip BRG KeplervisimliGysmnasium'u ziyaret ettiler. Okul yönetiminin kurum ile ilgili sunumundan sonra okulun robotik kodlama atölyelerini gezerek uluslararası şampiyonluklar elde eden robotları tasarlayan ve kodlayan öğrencilerin çalışmalarını incelediler.

Hareketliliğin son gününde ilkokul düzeyinde eğitim veren VS-Kalkleiten isimli okulda incelemelerde bulundular. Okul yöneticileri ile birlikte okulun bölümleri ziyaret edildi. Özel yetenekli öğrencilerin yaratıcılıklarının arttırılmasına yönelik tasarlanan atölyelerde gerçekleştirilen derslerde gözlem yapıldı.

Beş gün süren hareketlilikte Avusturya'nın Graz şehrindeki farklı seviyelerde okullarda hem akademik eğitim alan hem de uygulamaları bizzat yerinde görme fırsatı yakalayan öğretmenler alanla ilgili sınıflarında ve okullarında uygulayabilecekleri birçok kazanımla ülkemize döndüler.

 

İNGİLTERE HAREKETLİLİĞİ

İngiltere hareketliliğinin ilk günü ortaokul ve lise seviyesinde eğitim veren ve bir devlet okulu olan LipsonCooperative Academy'de başladı. Okul tarafından görevlendirilen ve okul ve müfredat tanıtımında sorumlu kişi tarafından öncelikle İngiltere eğitim sistemi ve uygulanan müfredat hakkında bilgi verildi. Okul müdür yardımcısı tarafından da okuldaki özel yetenekli öğrenciler için yapılan çalışmalar ve etkinlikler hakkında bilgilendirme sunumu yapıldı. Ardından okulun bölümleri gezildi ve yapılan uygulamaların yerinde izlenmesi amacıyla katılımcı öğretmenler branşlarına göre farklı sınıflarda ders anlatımı gözlemleme ve materyal inceleme fırsatı buldu. Gün sonunda okul yönetimi tarafından katılımcıların sorularının cevaplandığı bir oturum gerçekleştirildi.

Eğitimin ikinci günü  Sir John HuntCommunityCollege isimli lise seviyesinde bir devlet okulunda devam etti. İlk oturumda okuldaki özel yetenekli öğrenciler için İngiltere'deki saygın üniversitelerle yapılan işbirliği ve çalışmalar anlatıldı ve bu faaliyetlerde yer alan öğrencilerle sohbet edildi. Okul yöneticilerinin önderliğinde okulun tüm bölümleri gezildi, öğrenciler için tasarlanan atölyeler ve materyaller tanıtıldı. Özel yetenekli öğrencilerin yaratıcılıklarının arttırılması için özel tasarlanan bölümler ve atölyelerde işlenen derslerde gözlemler yapıldı.

MontpelierPrimarySchool'da başlayan üçüncü günde ise okuldaki özel yetenekli öğrenciler için mevcut müfredata ek olarak sınıflarda öğretmenlerin yaptığı ek çalışmalar anlatıldı. Öğrenciler için özel olarak tasarlanan materyaller ve duvar panoları üzerinde uygulamalı çalışmalar gözlemlendi. İlkokul birinci ve ikinci sınıflardaki okuma yazma çalışmaları yerince incelendi.

Çalışmaların dördüncü gününde Tor Bridge High isimli lise seviyesindeki okulda özel yetenekli öğrencilerin duygusal özellikleri ve duygusal eğitim ihtiyaçları üzerinde eğitim alan katılımcılar okul ziyareti ve okul kütüphanesinin şehir genelinde uyguladığı projeleri incelediler.

Hareketliliğin son gününde ise ErnesettleCommunitySchool'da ekibimiz için özel olarak planlanan okul bahçesindeki etkinliklere katılan öğretmenler öğrencilerin sınıf dışındaki faaliyetleri yerinde izleme fırsatı buldu. Okuldaki farklı sınıflarda farklı atölye çalışmalarına katılan öğretmenler öğrencilerle birlikte materyaller tasarladılar.

Beş gün süren hareketlilikte İngiltere'nin Plymouth şehrindeki farklı seviyelerde okullarda hem akademik eğitim alan hem de uygulamaları bizzat yerinde görme fırsatı yakalayan öğretmenler alanla ilgili sınıflarında ve okullarında uygulayabilecekleri birçok kazanımla ülkemize döndüler.

04-01-202204-01-202204-01-2022